Back

El Sistema de Gestió de la Qualitat de CET Penedès, aplicat a les formacions subvencionades pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya, és una eina clau per assegurar que totes les accions formatives mantinguin uns estàndards elevats d’eficàcia i satisfacció. Aquest sistema es fonamenta en la millora contínua i l’autoavaluació constant, amb l’objectiu de garantir que cada participant obtingui els coneixements i les competències necessàries per aplicar-los al seu entorn laboral.

Treballant en dos grans plans formatius – el Pla Transversal i el Pla Sectorial – dels programes de formació no formal per a persones treballadores ocupades, CET Penedès implementa programes adaptats a les necessitats dels diferents sectors productius i de la població activa. Els programes són dissenyats seguint els criteris de qualitat del Consorci, com ara la selecció de formadors/es, l’adequació dels materials didàctics, l’atenció individualitzada als alumnes i l’ús de tecnologies innovadores per a l’aprenentatge.

El model de qualitat del Consorci subratlla la necessitat d’una avaluació sistemàtica i integral de les accions formatives, en què es combinen estratègies d’avaluació en diversos nivells del Model de Kirkpatrick. Aquest model s’aplica a CET Penedès per garantir que, en primer lloc, s’avalua la satisfacció immediata dels participants (Nivell I), assegurant-se que la formació respon a les expectatives inicials. Seguidament, s’analitza l’aprenentatge adquirit (Nivell II) mitjançant proves, treballs aplicats i avaluació contínua, garantint que els participants assoleixen els continguts estipulats. Finalment, es realitza una avaluació de la transferència de l’aprenentatge en l’entorn professional (Nivell III) i dels canvis en el rendiment laboral (Nivell IV).

Un element clau en el sistema de qualitat del CET Penedès és el seguiment constant i l’obtenció de retroalimentació de tots els agents implicats, inclosos els participants i les persones formadores. Aquest mecanisme ens permet obtenir una visió global i transversal de la qualitat del nostre procés formatiu i actuar amb celeritat per implementar les millores necessàries. Els nostres programes formatius es desenvolupen en un entorn controlat, amb mecanismes de control d’assistència que garanteixen la fiabilitat del seguiment, tant en les sessions presencials com en les sessions en línia .

A través de l’autoavaluació, CET Penedès analitza detalladament els resultats dels programes, avaluant aspectes com la satisfacció dels participants, l’assoliment dels objectius formatius i la transferència efectiva dels aprenentatges a l’entorn laboral. Aquesta revisió permet introduir millores i adaptar els continguts a les noves exigències del mercat laboral i dels participants.

Aquest compromís amb la qualitat i la innovació ens permet oferir formacions que no només compleixen, sinó que superen les expectatives dels nostres alumnes i contribuïm activament a la seva formació contínua i desenvolupament professional.

Per facilitar la transparència i la millora contínua, a CET Penedès publiquem les memòries d’autoavaluació dels dos plans formatius. A continuació, podeu descarregar els informes complets de les accions formatives realitzades en el Pla Transversal 2022 i el Pla Sectorial 2022.

342
persones formades
Alumnat Pla Transversal 22
337
persones formades
Alumnat Pla Sectorial 22
Grau de satisfacció general amb el curs 95.5(3.82 punts sobre 4)
Grau de satisfacció general amb el curs 97(3.88 punts sobre 4)

Memòria d’autoavaluació

del Pla Transversal 22

Memòria d’autoavaluació

del Pla Sectorial 22

Call Now Button